söndag 31 december 2017

Kreditkort 2018

Har äntligen fått mitt Everydaycard och kommer att sluta helt att använda Shell Mastercard/Preem Mastercard. Checklista:


  • Överfört pengar så att Shell Mastercard & Preem Mastercard har 15000 kr
  • Överfört pengar till Ikano Kreditkort så att ingen skuld (aviavgift) skickas ut jan 2018
  • Ta ut Shell Mastercard & Ikano Kreditkort ur plånboken.
  • Vara förberedd när mitt Santander bankkort går ut.

Idag har det varit en stabil dag på jobbet och jag har hunnit skriva några inlägg och reflektera över 2017. För första gången kommer jag att inte ha pengar på kreditkort och kommer att använda kreditkortet som avsett, dvs vänta på fakturan efterföljande månad. Det jag handlar i December, kommer på januarifakturan. Det innebär att jag måste ändra sättet att räkna sparkvoten. Dock så kommer jag räkna med att sparkvoten kommer att sjunka under 2018.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar