måndag 5 februari 2018

Börsen går ned - äntligen!

Jag har gått och väntat på att det skall bli en korrigering på börsen, då inga träd växer till månen. För att förbereda mig så har jag sett till att jag har en rejäl krigskassa så jag kan fortsätta gå in och köpa. Oavbrutet.

När tidningarna börjar skriva om att börsen krashar osv. Det är då köplägen uppstår. Småspararna (som jag är) tenderar att sälja på botten och köpa på toppen. Hur man ska göra nu beror helt enkelt på vilken strategi man har. Att agera i panik är sällan bra och känslan att förlora pengar är förödande. Eftersom jag inte handlar i enskilda aktier (förutom mina 10 stycken realty income) som jag köpte för skojs skull, så har jag automatiserat hela processen. Jag behöver inte ens gå in och titta på de röda siffrorna. Jag frikopplar mina känslor och köper oavsett om börsen går upp eller ned.

Det tog mig 18 år för att hitta ett sätt som jag tror fungerar för mig. Vi får se om jag fortfarande säger likadant när portföljens värde har halverats =).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar