söndag 11 juni 2017

Investera i ny säng

Jag hör bland mina vänner och bekanta att det är viktigt att "investera" i saker i ting för att försvara ett köp som egentligen inte borde ha blivit utfört. Det tar tid för mig att fatta ett beslut då det ska stötas och blötas för att klargöra att jag köper en sak för att det finns en behov, inte bara för att vi vill. Jag slirar lite kring ett minimalist-tänk där jag vill bara ha saker för att tillfredställa våra behov. Allt annat är onödigt. Den nuvarande sängen är 10 år gammal och den köptes på IKEA tillsammans med mitt ex. Nu har bäddmadrasserna gjort sitt och sängen är lite sliten. Ett beslut att inhandla ny säng togs för några månader sen, men jag vill helst inte köpa någonting och betala för mycket. Så jag föreslog att vi skulle vänta, men framförallt provligga på en massa sängar för att komma fram till det vi båda är nöjda med.

För vår del blev det denna säng på Sängjätten. Det klyschiga märket Sverigesängen, modell Karlshamn för 15995 kr inklusive säng, ben, gavel och inbärning genom dörren. Sängtypen är en kontinentalsäng och det verkar vara på mode nu.




Hur kan en ny säng vara en investering? Allting som gör din tillvaro lite bättre är en investering. Du spenderar ganska mycket tid i sängen. Vi spenderar 1/3 - 1/4 av vår livstid på en säng. Då kan det vara vettigt att hitta en som gör en utvilad.

2 kommentarer:

  1. Även jag överväger en ny säng, men snålar just nu med tanke på att den inte delas med någon annan. Men jag kommer givetvis blåsa en del pengar när det är dags. Roligt att du är på gång med bloggandet. Besök flera sidor, kommentera så folk får upp ögonen för dina fina inlägg.

    MVH VÄL

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset med att besöka fler sidor. Kikar runt ofta, men brukar inte kommentera om jag inte känner att jag har något särskilt att tillägga. Sängen är viktig och ett tips för att inte missa erbjudandena är att prenumera på nyhetsbreven hos olika sängförsäljare (jysk, mio, kungsängen, sängjätten, sova mfl).

      Radera