lördag 15 januari 2022

Gott nytt år 2022.

 Märker att det blir få uppdateringar ju äldre bloggen blir. Faktum är att man inte har skruvat så mycket och inkomsterna har sjunkit under decembermånad och även januari. Det måste vara de fattigaste månaderna jag någonsin har haft sen jag började arbeta. För första gången så har jag inte haft pengar till att betala av kreditkortsräkningen på det som förbrukats i samma månad (jag är alltså väldigt tidigt med inbetalningen) så jag har inte börjat betala höga räntor för kreditkortet.


Nytt år har kommit och det blir nya CSN-återbetalningar. Ränta i år blir.... 0%. Så jag kommer inte betala av mer än absolut nödvändigt. 


December 2021. Vilken dyr smäll för elkunder med rörligt av avtal. Jag var en av de, men fick tummen ur och optimerade allt och sänkte förbrukningen rejält. 


Nu som tvåbarnsfar och en mor som behöver stöttning så är det dags för mig att fila på en budget. Jag är glad att jag hann bygga upp en liten pengamaskin innan jag började bygga familj och så. Nu får den tuffa på och det blir mindre pengar de kommande åren som sparas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar