onsdag 29 januari 2020

Bugg på Lysa?

Som ni kanske har märkt så har jag valt att gå över till Lysa helt och hållet för 2020 insättningar. Tanken var att låta ett av mina lönekonton mata in till Lysa varje månad. När jag loggade in på Lysa tidigare idag så såg det annorlunda ut. Endast 3 av mina konto hade fått lyckade överföringar och jag undrade vad som hade hänt. Det fanns tillräckligt mycket likviditet på det konto, men det visade sig att den drog från ett annat konto än det jag hade pekat mot i inställningarna för månadsspar.

Jag satt och funderade vad som kunde vara fel. En glitch som jag har noterat är att om du flyttar autogiromedgivandet från en bank till en annan bank så kommer det att inte gå att dra pengar från det gamla kontot.  Dvs. Du gör en koppling till ett transaktionskonto (lönekonto) på Bank A. Sen flyttar du autogiromedgivandet till Bank B. Bank A kommer fortarande finnas kvar på ditt Lysakonto och du kan inte ta bort ett konto som  du har lagt till för månadsspar och det medför att du inte kan göra ett nytt autogiromedgivande för Bank A eftersom kontot redan finns.

Jag har meddelat Lysa och en lösning på detta är att det ska finnas en möjlighet att ta bort tidigare konto och sen koppla upp det igen för att skapa autogirot. Det går tyvärr inte att gå från Bank A och söka fram Lysa för att lägga till autogirot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar