söndag 5 augusti 2018

Robotspar





Ni som har följt mig har säkert märkt att jag är mycket för automatsparande och detta har jag gjort via mina fonder. Dock så behöver jag göra en ombalansering varje år för att bibehålla risknivån. Jag har funderat tidigare om man ska sälja förlorarna och köpa de som har gått uppåt mest, men ett tag gick Europafonderna ganska dåligt i min portfölj, men jag fortsatte att köpa och balansera och plötsligt så är de upp.
 







För att slippa ombalanseringen och testa att Lysa:s robotspar och bencha den mot min setup så har jag satt upp två konton på Lysa där jag jag sätter in 1000 kr per månad. En är 90/10 (aktiefonder/räntefonder) och den andra är 100% aktiefonder. Jag har inget samarbete med Lysa utan jag skälet till att jag har valt Lysa är att de har lägst avgifter. Strax över 0,4% och jag får tillgång till Vanguards indexfonder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar