tisdag 13 juni 2017

Nordnet:s Automatspar

Det här är en funktion som jag verkligen saknar på Avanza. Enkelt förklarat är automatspar följande:

  • Den 15:e varje månad köper "programmet" dina valda fonder automatiskt för de tillgängliga likviderna på kontot. Du kan sätta reglerna att 43 % Nordnet Superfonden Sverige och resten SPP Europa Aktiefond.
  • Fördelen blir att du inte behöver tänka på att beloppet skall vara den samma varje månad
Så har jag satt upp mina:


I det här fallet har jag valt att 100% av likviderna skall användas för att köpa fonder. Det är egentligen inte så smart då jag har automatsparfunktionen på en Kapitalförsäkring och varje kvartal skall jag betala avkastningsskatt på innehavet. Nu är det dags igen och jag måste se till att det finns likvider på kontot så att Nordnet kan dra skatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar