måndag 12 juni 2017

Renodla kontona på Avanza

Jag har hittills haft två ISK på Avanza med identiskt innehåll och det har jag haft sen jag startade med ISK. Jag kom även fram till att ha det var ofördelaktig att ha fonder i det urgamla aktie-värdepapperkontot. Så jag passade på att även sälja mitt innehav på HM och sen flytta över alla likvider till ett nytt ISK.

Plötsligt stod jag med 3 ISK:er med mer eller mindre samma syfte. Nämligen att spara till pensionen och pengar som inte ska röras förrän om tidigast 25 år. Jag letade runt på Avanza och såg att det gick att flytta värdepapper inom ISK, utan att det utlöser en försäljning eller skatteeffekt. Dock så går det inte att flytta värdepapper som handlats de senaste dagarna så jag får glatt vänta på mitt innehav av Swedbank Robur Access Asien ett par dagar innan jag kan samla allt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar