söndag 12 augusti 2018

Ökar andelen i högre takt

Igår fick jag för mig att gå igenom innehaven och tex Spiltan aktiefond investermentbolag och jag har köpt den i drygt 4 år.

Första köpet gjordes      2014-10-13 till ett pris på 176,05 kr

Senaste köpet gjordes    2018-08-03 till ett pris på 319,91 kr

Det är nästan en fördubbling och jag har insett att jag har haft alldeles för mycket likvider helt i onödan alldeles för länge. Det är lätt att vara efterklok och börsen kan lika gärna krasha imorgon. Därför har jag bestämt mig för att öka takten. Rent statistisk är time in market betydligt viktigare än timing the market. Egentligen borde jag dumpa in hela summan och göra ett köp för att få del i marknaden en längre tid. Tyvärr så är jag alldeles för feg att gå emot min instinkt. Så det blir ett betydligt högre belopp per månad jämfört med tidigare.

Inom ett par år så kommer jag vara fullinvesterad och i takt med att löptiden för mina fasträntekonto går ut så kommer jag har mer medel att investera i värdepapprena.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar