söndag 19 augusti 2018

Boendeform

Från att alltid har varit en förespråkare för hyresrätt en så har jag ändrat mig helt. Jag är en envis rackare och all form av påverkan från omgivningen har jag blundat för. Just boende har varit en känslig fråga. Från att i princip inte brytt mig om hur jag bor. Bara det är nära tunnelbanan så har jag slagit om helt. En stor påverkan är att jag numera är pappa och hyresrätten jag bor i tillsammans med barnet och sambon känns inte lika rolig längre. När det gäller hyresrätt så är man helt i hyresvärdens våld. Om du vill byta ut det föråldrade köket så är det upp till hyresvärden. Golvet, med mera.

Bostadsmarknaden är svajig men alla behöver någonstans att bo. Oavsett om marknaden har kraschat eller inte. För min del så får jag se bostaden som en långsiktig investering. Lånelöftet är sökt och idag ska vi på de första visningarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar