måndag 30 oktober 2017

Livet går inte alltid att planera

Jag har en devis som jag försöker leva efter: Planera så långt det går, så har du energi över till att hantera det som är oplanerat. De riktigt stora grejerna går ändå inte att planera. I hett ämne som varit på tapeten är hälsan. Hur planerar man att inte bli sjuk? En sjukförsäkring kan vara på sin plats. Jag kommer att skriva ett inlägg kring försäkringar i framtiden.

Jag har varit inne på det i ett flertal inlägg, men det är först nu som jag inser hur viktigt det är att ha hälsan. Att vara frisk är en självklarhet för mig som i princip aldrig varit sjuk. Det gör att man får ett annat perspektiv till livet och plötsligt blir pengarna inte lika viktiga som tidigare. Denna läxa gör att jag måste leva i nuet och inte skjuta upp allting till framtiden. Balansen mellan att avstå från en sak nu för att få en ännu större sak i framtiden är något som varje person behöver fundera på.


1 kommentar:

  1. Så sant Prius. Precis som en klok gammal filosof en gång sa "Av alla sekundära ting i världen är pengar det viktigaste. Men av alla primära ting är det hälsan." Vad hjälper det oss människor att sova i en säng av guld om vi är dödssjuka? Så länge vi har hälsan är väldigt mycket möjligt, men det är lätt att glömma bort i vardagen - särskilt när det går lite tungt; vilket ju oftast går över!

    Med vänlig hälsning,

    Atlas Investo

    SvaraRadera