onsdag 21 mars 2018

Moll i börsen

Börsen rör sig upp och ned och idag såg att Fingerprint B tappa några procent till. Jag sparar ju inte i enskilda aktier (förutom mina 10 stycken Realty Income som har gått ned 14% sen inköp. Fast det är ju mina stadiga utdelare av 17 kr per månad. Så om några år så kanske jag har kommit ikapp. Det märkliga för min del när det gäller aktier så lyckas jag alltid pricka in förlorarna. Det är nog tur att majoriteten av tillgångarna ändå är i indexfonder och likvider.

Många bloggare bokför hur mycket beloppet har vuxit, men för min del så lägger jag inte så mycket energi på det, även om mitt lilla program som jnag använder för att hålla koll på utgifterna visar siffrorna varje gång jag startar det. Väntar som sagt på tillökning i familjen och efter att ha försökt avkryptera FK:s regelverk så har jag och sambon kommit fram till hur vi ska göra.

Vi delar på de gemensamma utgifterna idag och egentligen så är det smidigast att fortsätta dela rakt av, eftersom vi kommer att dela på föräldrardagarna och då blir det lika i slutändan. Sparkvoten kommer att gå ned helt enkelt eftersom inkomsterna kommer att sjunka. Jag har även prioriterat ledighet före pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar